خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/23 - 15:13
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
عرب در کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین؛

تیرگی روابط استراتژیک تلاویو و واشنگتن با استمرار جنگ در غزه/ شکاف درکابینه جنگ صهیونیست‎‌ها مشهود است

رییس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین به تشریح استمرار جنگ و آسیب پذیری های کابینه رژیم صهیونیستی پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین پیش از ظهر امروز (چهارشنبه 23 خردادماه) با حضور علیرضا عرب رییس، تعدادی از اعضاء کارگروه و همچنین کارشناسان حوزه فلسطین در مجموعه جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

علیرضا عرب در ابتدای این نشست با اشاره به پرتو ادامه جنگ در غزه، گفت: اکنون چند شکاف مهم به منافع اسرائیل غاصب در ابعاد داخلی و خارجی به این کابینه آسیب جدی زده است.

رییس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین با تاکید بر اینکه شکاف های مذکور، امنیت صهیونیست ها را به شدت تضعیف خواهد کرد، افزود: استعفای رهبران حزب میانه‌روی اتحاد ملی اسرائیل جنایتکار مانند بنی گانتز و گادی آیزنکوت، روسای سابق ستاد ارتش از کابینه جنگ، یعنی راست‌گراتر شدن بیشتر دولت نتانیاهو و شکننده تر شدن و آسیب پذیر تر شدن آن که این امر آسیب در بعد داخلی تلقی می شود.

وی در این زمینه، ادامه داد: همچنین شکاف میان دولت به ریاست نتانیاهو با نهادهای امنیتی و نظامی به رهبری یواف گالانت افزایش خواهد یافت که این موضوع نیز آسیب دیگری در بعد داخلی این رژیم بحساب می آید.

عرب در ادامه به آسیب ها در بعد خارجی پرداخت و افزود: بر این اساس با استمرار جنگ و راستگرا تر شدن دولت نتانیاهو، برنامه دولت بایدن در خصوص عادی سازی روابط اسرائیل و سعودی ها و ایجاد جبهه ای از متحدین‌شان در منطقه علیه چین، روسیه و محور مقاومت دچار مشکلات جدی تر و آسیب پذیری بیشتر خواهد شد.

رییس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین تصریح کرد: در این میان می توان اذعان کرد پیش نویس قانون پیشنهادی معافیت دائم حریدی ها از خدمت سربازی که مورد حمایت ارتدکس های افراطی دولت ائتلافی نتانیاهو قرار دارد و قرائت اولیه این لایحه که اخیرا به تصویب کنیست رسیده است، مساله مهم دیگری است که با استمرار جنگ در غزه و نیاز مبرم به نیروی انسانی، شکاف دولت راستگرا با جامعه و نهادهای نظامی و ارتش را بیش از پیش خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه برآیند چهار مسئله و آسیب جدی بالا، از سویی منتهی به تشدید بحران های سیاسی و اجتماعی داخلی در میان اسرائیلی ها خواهد شد، اظهار کرد: از سویی دیگر این موارد منجر به تنش بیشتر و تیرگی جدی تر روابط استراتژیک صهیونیست ها و ایالات متحده آمریکا خواهد شد.

عرب خاطرنشان کرد: در مجموع می توان گفت که گذشت زمان و استمرار جنگ در غزه بیش از پیش به ضرر منافع تلاویو و واشنگتن است؛ در این رابطه باید یادآور شد علت سفر مجدد آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به  سرزمین های اشغالی و اصرار کاخ سفید بر تصویب "قطعنامه آمریکایی" در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش بس در غزه، ناشی از درک این شرایط توسط دولت بایدن است./

پایان پیام

  • کد خبر : 379502
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار